… smoothies …

Τα smoothies είναι νόστιμα, περιέχουν λίγες θερμίδες ή και πολλές, ανάλογα με τα υλικά τους και την έμπνευση μας. Είναι κατά κανόνα παχύρευστα, βελούδινα και αφρώδη. Είναι χρωματιστά και όντως προκαλούν να τα γευτείς. Είναι χορταστικά. Ευέλικτα στις εποχές αφού είναι από τις πιο δροσερές προτάσεις για το καλοκαίρι και από τις πλέον τονωτικές για τον χειμώνα. Ευπροσάρμοστα και στην ώρα που θα καταναλωθούν εφόσον γίνονται μέρος του πρωινού ή και το ίδιο το πρωινό εξ ολοκλήρου, κανονικό γεύμα σε κάποιες των περιπτώσεων, απογευματινό ενισχυτικό δυνάμεων σε κάποιες άλλες.

Ο στόχος τους : Οχυρώνουν το ανοσοποιητικό. Μπορούν να καλύψουν την ημερήσια ανάγκη φρούτων και λαχανικών. Ενυδατώνουν τον οργανισμό. Αποτοξινώνουν.

Υπερέχουν έναντι των χυμών? Ναι. Ξεκάθαρα. Κι αυτό γιατί τα smoothies περιλαμβάνουν όλες τις θρεπτικές ίνες των φρούτων και των λαχανικών, ίνες που αποτελούν ένα φυσικό αντιοξειδωτικό για τον οργανισμό οι οποίες χάνονται όταν τα φρούτα αποχυμώνονται. Για τον ίδιο λόγο άλλωστε μπορούμε να καταψύξουμε ένα smoothie και να το καταναλώσουμε μέχρι και 30 ώρες μετά, χάνοντας ελάχιστα από την αρχική θρεπτική του αξία. Αυτές οι καταπληκτικές σε ιδιότητες ίνες είναι που βοηθούν και στην πιο αργή διάσπαση των σακχάρων στον οργανισμό, πετυχαίνοντας πιο ομαλή πέψη, ιδιότητα που οι χυμοί στερούνται.

Το μοναδικό μειονέκτημα τους είναι το ίδιο τους το προτέρημα. Ο άπειρος συνδυασμός δηλ. φρούτων, καρπών και λαχανικών που μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει. Χρειάζεται προσοχή στα υλικά τους, πρώτον για να είναι εύγευστα και δεύτερον για να μη μετατραπεί το ρόφημα μας από βόμβα ευεξίας, σε βόμβα θερμίδων. Την ίδια προσοχή χρειάζεται και η ώρα που θα το πιούμε. Είπαμε ευπροσάρμοστο στο ωράριο μας ασυζητητί!, σαν snack όμως, σαν πρωινό, σαν γεύμα, σαν απογευματινό ή και βραδινό, όχι σαν παρέα με ένα πλούσιο γεύμα.

Μυστικά των καλών smoothies.

Προτιμάμε φρέσκα φρούτα και λαχανικά εποχής σαν βάση. Χρησιμοποιούμε γάλα χαμηλών λιπαρών ή από ξηρούς καρπούς σαν του αμυγδάλου και της καρύδας ή γιαούρτι αντίστοιχων καρπών ή και τα δυο μαζί για να πετύχουμε βελούδινες υφές και ιδιαίτερες αλλά ελαφρές γεύσεις. Προσθέτουμε φυσικό νερό, ή εμπλουτισμένο με βιταμίνες σαν το νερό καρύδας ή απλώς πάγο. Ή βάζουμε μόνο νερό, κάτι που μπορεί να αποδειχτεί ασφαλές στις αλχημείες μας και να αναδείξει πιο πολύ την γεύση των φρούτων.

Αποφεύγουμε να προσθέτουμε γλυκαντικές ουσίες, ζάχαρη, μέλι, σιρόπι. Τα σάκχαρα των φρούτων είναι υπεραρκετά για να μας γλυκάνουν, γι αυτό και διαλέγουμε ώριμα φρούτα. Αν επιλέξουμε αποξηραμένα φρούτα θα πρέπει να τα μαλακώσουμε σε νερό προηγουμένως, για να μπορέσουν να πολτοποιηθούν και φυσικά θα χρησιμοποιήσουμε αυτό το νερό στο μίγμα μας.

Διαλέγουμε μέχρι 5 υλικά max. Από τα οποία ιδανικά το ένα να είναι πιο έντονο σε γεύση ίσως και πιο υψηλό σε θερμίδες και τα υπόλοιπα ήπια γευστικά και πιο χαμηλά θερμιδικά. Όπως το απλό, αλλά εκπληκτικό: Μπανάνα – μήλο – ακτινίδιο – γάλα αμυγδάλου – κανέλλα. Μια άλλη πρόταση είναι δυο και μόνο υλικά, υψηλά σε ένταση, μαζί, χτυπημένα με νερό. Δείτε το : Φράουλα- τζίντζερ- νερό.

Και κάτι νέο που μας ενθουσίασε. Το vega milk, ένα ρόφημα που οι healthy προδιαγραφές του υπόσχονται πολλά. Από τις γεύσεις που διατίθενται στο εμπόριο, διαλέξαμε το γάλα με νερό πηγής, αλεύρι ρυζιού, θαλασσινό αλάτι, πάστα αμυγδάλου (το μοναδικό με 3,4% πάστα αμυγδάλου και 1,2% πρωτεΐνες) και δικαιωθήκαμε για την επιλογή μας, μας έδωσε μια εξαιρετική βάση για να δημιουργήσουμε τέλεια smoothies.

Φτιάχνοντας έξυπνα smoothies.

Δεν ήταν εύκολο. Όπως κάθε τι που σηκώνει πολλές αναμείξεις και κρύβει κινδύνους αποτυχίας, έτσι και τα smoothies έγιναν για μας ένας ωραίος μπελάς. Τρίψαμε λαχανικά, στύψαμε χυμούς, σπάσαμε ξηρούς καρπούς, βάλαμε γάλα, δημητριακά, αφαιρέσαμε υλικά, προσθέσαμε μυρωδικά και μετά από πολλές δοκιμές και εμπνεύσεις, καταλήξαμε στα 10 top κλασικά ή και ασυνήθιστα smoothie. Ένα για κάθε περίπτωση. Απολαύστε τα.

Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι pexels-photo-4051762.jpeg

Classic

2 πορτοκάλια- 2 καρότα – 1 μήλο – 1/2 – 1 ποτήρι νερό (ανάλογα με το πόσο παχύρευστο ή όχι το θέλουμε). Κλασικός συνδυασμός φρούτων, βιταμινούχο, εύγευστο, ιδανικό για μικρά ή και μεγάλα παιδιά που δεν ρισκάρουν με τις έντονες γεύσεις.

Delicious breakfast

1/2 εως 1 ποτήρι γάλα αμυγδάλου ή καρύδας- 2 κουτ. σ. βρώμη- 1/2 κουτ. γλ. κακάο – 1 κουτ. σ. αλεσμένους ξηρούς καρπούς (ψητά αμύγδαλα- καρύδια- φουντούκια) – 6 βατόμουρα ( blackberries) ή μύρτιλα – 1 ακτινίδιο – 1 κουτ. σ. λιναρόσπορο. Το συγκεκριμένο αποτελεί πλήρες πρωινό, ικανό να δώσει την ενέργεια που χρειαζόμαστε.

Any time

1 μεγάλο κόκκινο γκρέιπφρουτ- 2 ή 3 ρόδες ανανά – 1 μήλο – 100 γρ. γιαούρτι αμυγδάλου. Από τις πιο ελαφριές προτάσεις για δεκατιανό ή απογευματινό snack.

Detox

1 μικρό αγγουράκι με τη φλούδα του- 1 πράσινο μήλο- 4-5 φύλλα σπανάκι – χυμό από 1/2 λεμόνι – 1/2 ποτήρι νερό καρύδας. Από τις σπάνιες φορές που ένα αποτοξινωτικό ρόφημα γίνεται χορταστικό και καταναλώνεται ελεύθερα και σαν βραδινό. Δοκιμάστε το.

Sports one

1 ποτήρι γάλα vega milk rice and almond – 1 μπανάνα ώριμη- 1/4 κουτ. εκχύλισμα βανίλιας – 1 κούπα φρούτα του δάσους (κατεψυγμένα) – 2 καρυδόψυχες. Φουλ ενέργεια, ιδανικά να καταναλωθεί δυο ώρες πριν από πρόγραμμα έντονης άσκησης ή προπόνησης.

Healthy

3-4 παντζάρια βρασμένα – 1/2 εως 1 ποτήρι νερό – 1 καρότο – χυμό από 1 λεμόνι ή lime – 1 σέλερι. Τίποτα καλύτερο για τον οργανισμό. Ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος, τις άμυνες του οργανισμού απέναντι στις λοιμώξεις, καθαρίζει το συκώτι, ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση, αποτοξινώνει.

Diet & detox

3 κλωνάρια σέλινο – χυμό από 2 λεμόνια – 1 φλυτζάνι ψιλοκομμένο μαϊντανό – 2 ποτήρια νερό . Ο τίτλος του τα λέει όλα. Diet & detox.-

Simple

8 φράουλες – 25 γρ. τριμ. τζίντζερ – 1/4 ποτήρι νερό. Το αναφέραμε και πιο πάνω σαν παράδειγμα. Το μόνο που θα μπορούσαμε να συμπληρώσουμε εδώ είναι το simply taste is the best.

Main meal

1 μπανάνα – 1 κοκ. μήλο – 1 μεγάλο πορτοκάλι- πιπέρι cayenne – 5-6 βατόμουρα ( blackberries) ή μύρτιλα – 3-4 φύλλα σπανάκι. Μια πολύ γευστική ιδέα για να αντικαταστήσουμε το κύριο γεύμα της ημέρας όταν αυτό δεν είναι εφικτό.

Sweety

1/2 γιαούρτι 2% – 1/2 ποτήρι γάλα αμυγδάλου – 1/4 κουτ. γλ κανέλλα Κεϋλάνης – 1/4 κουτ. γλ. γαρύφαλλο τριμμένο – 2 καρυδόψυχες – 2 κόκκινα μήλα- ξύσμα ενός πορτοκαλιού. Θυμίζει παραδοσιακό γλυκό. Έξτρα αρωματικό, χειμωνιάτικο, ωραία ιδέα για απογευματινό.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s