Σούπα βελουτέ με καρότα και γλυκοπατάτες

Sweet comfort food

Έχει έντονο χρυσαφί χρώμα, πλούσια γεύση και βελούδινη υφή. Απαιτεί μικρό σχετικά χρόνο παρασκευής και μπορεί να γίνει μέρος ενός κυρίου πιάτου (ταιριάζει υπέροχα με κρεατικά και πουλερικά) ή να πρωταγωνιστήσει σαν πρώτο πιάτο σε ένα εορταστικό τραπέζι.

Την βάση της αποτελούν οι γλυκοπατάτες, οι απίθανα γλυκές – αμυλούχες ρίζες που τα τελευταία χρόνια εντάσσονται όλο και πιο συχνά στη διατροφή μας. Και όχι άδικα, καθώς χαρακτηρίζονται τρόφιμα με ανώτερη διατροφική αξία.

Ας τις γνωρίσουμε λίγο πριν τις μαγειρέψουμε :

Sweet potato story

Είναι ποώδες, πολυετές φυτό, ευδοκιμεί σε σε τροπικές και υποτροπικές περιοχές, δεν έχει καμία σχέση με την κοινή πατάτα ( πέρα από ομοιότητες στο σχήμα) και κατάγεται από την νότιο Αμερική (ipomea trifida και ipomea batatas) με αρχαιολογικές αναφορές μάλιστα, να βεβαιώνουν την ύπάρξη της στο Περού, στη Βενεζουέλα και στην Κολομβία από το 1850 π. Χ. αι.

Στην Ευρώπη ταξίδεψε από -ποιους άλλους?!- τους Ισπανούς και Πορτογάλους εξερευνητές, που μπορεί να μην είχαν τότε γνώση για τις εξαιρετικές ιδιότητες του σούπερ αμυλούχου αυτού λαχανικού αλλά το ξεχώρισαν -προφανώς για την διαφορετικότητα και πληρότητα της γεύσης του- και το μετέφεραν στις πατρίδες τους σαν ένα ιδιαίτερο δώρο της Αμερικάνικης γης.

Sweet potato : info & more

  • Τις βρίσκουμε σε πολλές χρωματικές version, από ανοιχτόχρωμες έως και πολύ σκούρες πορτοκαλί, κόκκινες, λευκές, κίτρινες, ροζ και μωβ. Όλες τους, έχουν μηδενικά λιπαρά, δεν περιέχουν μεγάλα ποσοστά νατρίου, ενώ αντιθέτως περιέχουν βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά σε πληθωρικές ποσότητες, συστατικά που τις κατατάσσουν αυτόματα στις υπερτροφές.
  • Δίνουν λογικές θερμίδες ( περίπου 100 ανά 130 γρ.). Λέμε περίπου, διότι αλλάζει ελαφρώς η θερμιδική τους απόδοση ανά είδος.
  • Είναι κάτι παραπάνω απο πλούσιες σε διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες, οι οποίες διατηρούν υγιές το πεπτικό μας σύστημα και κρατούν ισχυρά τα κύτταρα της εντερικής επένδυσης.
  • Περιέχουν ανθοκυανίνες (ισχυρά αντιοξειδωτικά που συναντάμε περισσότερο στις μωβ γλυκοπατάτες) που προστατεύουν τον εγκέφαλο, τη λειτουργία του ήπατος, ενισχύουν την υγεία του εντέρου, αποτρέπουν την εμφάνιση συστημικών φλεγμονών και επιβραδύνουν την ανάπτυξη ορισμένων τύπων καρκίνων ( παχέως εντέρου- στομάχου- ουροδόχου κύστης – μαστού).
  • Ενώ είναι μια πλούσια σε άμυλο τροφή με μεγάλη περιεκτικότητα υδατανθράκων, έχει μέτριο ως χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη ( αυξάνει δηλαδή αργά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα) γεγονός που τις καθιστά κατάλληλες για άτομα με σακχαρώδη διαβήτη. (Εννοείται πάντα ότι η θετική τους δράση απαιτεί κατανάλωση σε λογικές ποσότητες και σωστό μαγείρεμα, όπως ψητές, βραστές, ατμού και όχι π.χ. τηγανιτές).
  • Απίστευτα ενισχυμένες (ειδικά οι πορτοκαλί γλυκοπατάτες) σε β- καροτένιο (επίσης αντιοξειδωτικό, πρόδρομη ένωση της vit A), το οποίο μετατρέπεται στον οργανισμό σε vit A, εφοδιάζοντας μας με ποσοστό που ξεπερνά το 400% της ημερήσιας ανάγκης! (Κι εδώ θα πρέπει να κάνουμε μια παρένθεση αναφέροντας οτι δεν θα είναι καθόλου ωφέλιμη μια υπερκατάναλωση και υπερπρόσληψη vit A).
  • Σε μεγάλο ποσοστό επίσης, μας εφοδιάζουν με vit C ( 60% ημερήσιας πρόσληψης) , vit D, vit E, vit B6(30% ημερήσιας πρόσληψης).
  • Φυσικά δεν θα έλειπε από τον κατάλογο και μια πληθώρα ιχνοστοιχείων και μετάλλων. Σίδηρο, Μαγνήσιο ( βασικό μέταλλο για χαλάρωση και ξεκούραση), Ασβέστιο, Κάλιο ( σημαντικό για τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης), Μαγγάνιο( σημαντικό για την ανάπτυξη και τον μεταβολισμό).

Making sweet potatoes soup

Γίνονται ψητές, φούρνου σαν τηγανιτές, φούρνου με μπαχαρικά και μουστάρδα, τέλειος πουρές, γεμιστές με τυριά και λαχανικά, διπλοφουρνιστές, τις είδαμε ακορντεόν αρωματισμένες με μπαχαρικά, τραγανά τσίπς και βελούδινη σούπα.

Σαν τη δική μας

Υλικά για 6-8 άτομα :

  • 6 κ.σ. ελαιόλαδο
  • 500 γρ. γλυκοπατάτες ( κόκκινες και λευκές) καθαρισμένες και κομμένες σε κύβους
  • 6 μέτρια καρότα καθαρισμένα και κομμένα σε ροδέλες
  • 1 κρεμμύδι κομμένο στα 6
  • 1 κ.σ. κάρι
  • 1,2 lt νερό
  • Τζίντζερ τριμμένο ( μέγεθος καρυδιού )
  • Θαλασσινό αλάτι
  • Φρεσκοτριμμένο πιπέρι
  • Στραγγιστό γιαούρτι χαμηλών λιπαρών ( προαιρετικά)

Εκτέλεση :

  • Σοτάρουμε τα λαχανικά στο ελαιόλαδο για 3 – 4’ , προσθέτουμε το κάρι και σοτάρουμε για 1’ ακόμη.
  • Ρίχνουμε το νερό και σιγοβράζουμε, ώσπου να μαλακώσουν.
  • Αποσύρουμε από τη φωτιά και με τη βοήθεια ενός ραβδομπλέντερ πολτοποιούμε τα υλικά μας, ώσπου να γίνουν μια βελούδινη σούπα.   *Αν είναι παραπάνω παχύρρευστη από την υφή που επιθυμούμε, συμπληρώνουμε νερό.
  • Τέλος ρίχνουμε το τριμμένο τζίντερ για να αρωματίσουμε.
  • Προαιρετικά : Σερβίρουμε με φρεσκοτριμμένο πιπέρι και γιαούρτι 2% στο οποίο έχουμε προσθέσει ξύσμα λεμονιού. (1 κ.σ. σε κάθε πιάτο).

Extra tip : για ακόμα πιο βελούδινο αποτέλεσμα περνάμε την σούπα μας απο σίτα πριν την σερβίρουμε.

Καλή επιτυχία!

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s