6 do’ s και 1 μόνο don’t για το καλύτερο μας καλοκαίρι

Το καλοκαίρι είναι αναμφίβολα η καταλληλότερη περίοδος για να ξαναβρούμε την φόρμα μας και να αποβάλλουμε τα αποθηκευμένα κιλά του φετινού δύσκολου χειμώνα. Ή γιατί όχι – η ίδια απόφαση είναι- να διώξουμε τα κιλά που μας στεναχωρούν και προστέθηκαν σε περισσότερους από έναν δύσκολο χειμώνα.

Do’s

1. Αφήνουμε το καλοκαίρι να μας βοηθήσει

Από μόνη της σαν εποχή δρα μαγικά στο σώμα. Ο μεταβολισμός μας δραστηριοποιείται, διψάμε, κινούμαστε και βγαίνουμε έξω περισσότερο, πράγματα που από μόνα τους μας βάζουν στο παιχνίδι του αδυνατίσματος, ενώ αντιθέτως ντυνόμαστε (ναι ναι! Ισχυρό κίνητρο για μας τις γυναίκες αποτελούν τα ανάλαφρα ρούχα που θέλουμε να πέφτουν πάνω μας όντως ανάλαφρα) και φυσικά ο μεγαλύτερος βοηθός μας είναι ότι με τη ζέστη πεινάμε λιγότερο.

2. Βάζουμε τελεία

Σωστά καταλάβατε. Χρησιμοποιούμε αυτό το εξαιρετικό σημείο στίξης και βάζουμε τέλος στις προηγούμενες εποχές, στις τυχόν αποτυχημένες μας απόπειρες και τις ενοχές μας για τα κιλά που έχουμε πάρει. Σίγουρα υπήρχαν λόγοι που αφεθήκαμε, σίγουρα υπήρχαν λόγοι που κάποιες φορές που προσπαθήσαμε δεν τα καταφέραμε. Άνθρωποι είμαστε και η διατροφή μας είναι άρρηκτα εξαρτημένη από την ψυχολογία μας. Καλά κάναμε. Ας κλείσουμε όμως αυτή την περίοδο. Ας βάλουμε τελεία. Μια νέα εποχή ξεκινά.

3. Στρεφόμαστε στη μεσογειακή διατροφή

Οι υψηλές θερμοκρασίες αυτομάτως μας οδηγούν στην υιοθέτηση μιας προσεγμένης διατροφής, η οποία δεν απέχει από τις βασικές αρχές της μεσογειακής διατροφής. Μιας διατροφής που θεωρείται από τις πιο ισορροπημένες στον κόσμο και δεν μας στερεί τίποτα.
Το 50% περίπου της ημερήσιας διατροφής μας μπορεί εύκολα στην ιδιοσυγκρασία μας και στις υψηλές θερμοκρασίες να αποτελείται από υδατάνθρακες – κυρίως σύνθετους (δημητριακά, ζυμαρικά, ψωμί κ. .α ολικής, φρούτα και λαχανικά).
Το 30% περίπου μπορεί να είναι από κατανάλωση πρωτεϊνών (ψάρια – θαλασσινά – αυγά – τυρί – πουλερικά – όσπρια).
Το 20% περίπου μπορεί να είναι λίπη (κατά τη γνώμη μας κατεξοχήν ελαιόλαδο) με αποφυγή των κορεσμένων που περιέχονται στα γλυκά, στα συσκευασμένα τρόφιμα και στο κόκκινο κρέας. Τι λέτε ? Δεν θα είναι δύσκολο να υιοθετήσουμε μια διατροφή που θα περιλαμβάνει όλα αυτά.

4. Αυτοπροστατευόμαστε

Μαζί με τις ντουλάπες μας φτιάχνουμε εκ νέου τις τροφοθήκες και το ψυγείο μας. Η διατροφή μας θέλει οργάνωση. «Εξοπλιζόμαστε» με φρούτα και λαχανικά, αρωματικά τσάγια που εύκολα μπορούμε να παγώσουμε, φτιάχνουμε παγάκια με μέντα ή κομμάτια από φρέσκα φρούτα και λαχανικά, αγοράζουμε γιαούρτι, γάλα, φυσικά ανθρακούχα νερά, αποξηραμένα φρούτα, ξηρούς καρπούς και σπόρους για να αποφύγουμε τους πειρασμούς. Τουλάχιστον κατά τις δύσκολες ώρες που μπορεί να μην πεινάμε αλλά ψάχνουμε κάτι να φάμε. Ταυτόχρονα ζητάμε βοήθεια. Έχουμε ανάγκη για υποστήριξη, οπότε μη διστάζουμε να ζητήσουμε βοήθεια από τα άλλα
μέλη της οικογένειας μας. Την χρειαζόμαστε.

5. Πίνουμε νερό

Η συμβουλή γνωστή και δικαίως χιλιοειπωμένη. 10 – 12 ποτήρια χρειάζεται ο οργανισμός μας το καλοκαίρι για τη σωστή ενυδάτωση, τη καλή λειτουργία των νεφρών, του πεπτικού, της ρύθμισης της θερμοκρασίας του σώματος, της εγκεφαλικής λειτουργίας και του μεταβολισμού.
10 – 12 ποτήρια νερό λέμε κι εμείς και μάλιστα αρωματισμένα για να μπορέσουμε όντως να καταφέρουμε τον στόχο μας. Δοκιμάστε να εμπλουτίσετε το νερό σας με φέτες λεμονιού, φύλλα μέντας, με φέτες φράουλας και ακτινίδιου ή αγγουράκι ή ότι άλλο σκεφτείτε. Δοκιμάστε να ρίξετε ένα – δυο παγάκια που θα έχετε φτιάξει πανεύκολα με λεμόνι ή δυόσμο ή βασιλικό ή raspberries ή φράουλες ή ανανά ή και ανάμεικτα στις γεύσεις φρούτων και μυρωδικών που αγαπάτε.

6. Απευθυνθείτε σε ειδικούς

Κλείστε ραντεβού και ενημερωθείτε για όσα μπορείτε να κάνετε. Μιλήστε με ειδικούς και συζητήστε το δικό σας πρόβλημα. Ιδανικό θα ήταν να κάνετε έναν βασικό αιματολογικό έλεγχο για να δείτε την κατάσταση της υγείας σας και πάρτε την απόφαση πριν από οποιοδήποτε πρόγραμμα να προχωρήσετε σε μια ανάλυση σύσταση σώματος. Θα βοηθήσει πολύ να γνωρίζετε και να δείτε το σώμα σας από μέσα!

+1 Don’t και μοναδικό

Μην ακολουθήσετε μια διατροφή στερητική. Οι σκληρές δίαιτες που υπόσχονται πολλά κιλά σε λίγο χρόνο, στην πραγματικότητα είναι μια μορφή τιμωρίας που εκούσια επιβάλλουμε στον εαυτό μας ενώ εμείς χρειαζόμαστε το αντίθετο. Να αγαπήσουμε και να αποδεχτούμε τον εαυτό μας με τις αδυναμίες του. Εκτός αυτών, η αυστηρότητα μιας διατροφής μας αποκλείει από την καθημερινότητα και τις εξόδους μας, γρήγορα θα μπλοκάρει τον μεταβολισμό μας, πιο γρήγορα ακόμα θα μας κουράσει και πολύ πιο γρήγορα θα πάρουμε πίσω τα κιλά που χάσαμε. Το χειρότερο δε, είναι ότι θα έχουμε να προσθέσουμε άλλη μια μάταιη προσπάθεια στον λογαριασμό μας. Αντίθετα μια διατροφή στα μέτρα μας θα μας δίνει τη δυνατότητα να περνάμε καλά, θα μας δίνει μόνιμη απώλεια και θα μας βοηθήσει να συντηρήσουμε εσαεί το βάρος μας.

Παράδειγμα ενός ημερήσιου ισορροπημένου και άκρως καλοκαιρινού μενού για απώλεια βάρους

Πρωινό

1 γιαούρτι 2% – 1 κ. γλ. μέλι – 1 κ. γλ. τριμμένα αμύγδαλα (ψητά ανάλατα) – ½ κούπα βατόμουρα ή 1 ροδάκινο. ( Αν έχετε χρόνο μπορείτε να ψήσετε το ροδάκινο σας για 5 λεπτά, να ρίξετε το μέλι και να το πασπαλίσετε με κανέλλα Κευλάνης)

Δεκατιανό

1 κομμάτι κέικ βρώμης με ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα ( Δείτε την συνταγή μας στο menu του blog μας , αξίζει τον κόπο!)

Κύριο Γεύμα

Γαρίδες ( αχνιστές) με μαϊντανό – κρεμμυδάκι – λαδολέμονο 1-2 φλυτζάνια του τσαγ. ρύζι άγριο ή καστανό. Ή Κριθαρότο με ντοματίνια, μυρωδικά και γαρίδες (κριθαράκι ολικής)
Σαλάτα μαρούλι – ρόκα – ντοματίνια – αγγουράκι με ελαιόλαδο

Απόγευμα

1 μπολ παγωτού ζελέ χωρίς ζάχαρη και 2 βερίκοκα ή mousse φράουλας (με γιαούρτι) ή ½ μικρό πεπόνι με ½ γιαούρτι 2% και φιστίκια Αιγίνης

Δείπνο

2 αυγά βραστά και σαλάτα ντομάτα – αγγούρι – πιπεριές κόκκινες και πράσινες – 2- 3 κ σ. τυρί κατίκι – 4 παξιμαδάκια χαρουπιού ή κριθαρένια ολικής


*** Το μενού είναι ενδεικτικό. Οι ποσότητες και οι προτάσεις γευμάτων προτείνονται και αλλάζουν ανάλογα με το ιστορικό, τον τρόπο ζωής και τις προτιμήσεις του καθένα μας.

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s